THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Hudební svět je rejdiště přelévajících se stylů, vzrůstajícího zájmu i stagnací, velké slávy i plazení se na pokraji nicotnosti. A ani v metalu tomu není jinak, styly rotují, rostou i padají, mísí se i krystalizují do extrémní vyhraněnosti, to co frčí dnes může být za pár měsíců pasé a v současnosti přehlížený styl může za krátkou chvíli lákat davy fanoušků. A jak si v tomto chaosu stojí metalcore? Myslím, že celkem dobře. Vždyť je to také styl spojující v sobě prvky metalu i hardcore, takže si své fanoušky snadno najde v neortodoxních příznivcích obou stylů. A právě zde se pohybují kanadští THINE EYES BLEED.
Z osob, které se pod názvem skupiny skrývají, nejvíce upoutají jména Jeff Phillips a Johnny Araya (však na ně také promomateriály nezapomínají upozornit). Kdo je Jeff asi mnozí pochopí až když vyslovím jméno dívčí skupiny KITTIE, která před nějakou dobou výrazně řádila i na MTV. Jeff byl totiž jejich koncertní kytarista. Nemějte však strach, že by jeho nové působiště bylo nějakým honěním se za pomíjivou slávou televizních obrazovek. Jméno Araya pak rozhodně nemusím představovat fanouškům thrashe. Takže jen aby nedošlo k mýlce, Johnny je bratr slavnějšího Toma ze SLAYER. A když už jsme u těch SLAYER a tedy u thrash metalu, i THINE EYES BLEED mají k tomuto stylu zatraceně blízko. Rychlé kytarové škuby s ostrými pískajícími výjezdy, zasekávané riffy i specifické melodie a postupy. A vokál většinou se držící štěkavé agresivity. To vše v hudbě THINE EYES BLEED bez potíží naleznete, je zde však ještě něco navíc a tím je ona složka, která z hudby těchto Kanaďanů dělá ve výsledku metalcore. Síla skupiny je totiž především v povedeném kombinování prvků thrashe a hardcoru. Šikovně a citlivě provedené spojení těchto stylů nabízí model slučující v sobě kombinaci těch lepších vlastností obou druhů hudby. Thrashovou agresivitu doplňuje corová nespoutanost, melodická kytarová hra, hevíková lehkost a sóla jsou zvýrazňována přímočarou řvavostí, rytmické kanonády a kombinační vytloukačky jsou zpřehledňovány tepající pravidelností. To vše vytváří model velmi dynamického a našlapaného metalcoru. THINE EYES BLEED jsou prostě představiteli onoho lehkého „hybridu“, který se může líbit fanouškům starých dobrých SLAYER, ale i vyznavačům hardcoru, především barvitějšího new school stylu. Občas mě přepadal pocit podobnosti například s takovými AFTERSHOCK, přesněji s hrubší polohou téhle skupiny.
Nepříjemný pocit může bohužel vyvolávat snad až křečovitá snaha narvat do každé skladby úplně všechno výše zmíněné. Ne že by díky tomu působily skladby přeplácaně, naopak se dostavuje opačný pocit a tím je syndrom šablonovitosti. Jestliže jednotlivá skladba vytržená z alba působí velmi nápaditě a barevně, díky podobným vzorům se při pohledu na celé album může dostavit pocit opakování. Nebudu rozpitvávat onu šablonu, podle které jsou skladby ušity, on je to vzor velmi nápaditý a funkční, jen díky neustálému omílání nemusí trvale upoutávat pozornost. Naštěstí je na albu i mnoho vybočujících elementů, například zajímavá až netradiční sóla (velmi hezké je ve skladbě „Consequence Unknown“), nebo třeba heavy neothrashový model u „Innocent Mind“, kdy se někde v dáli v mlze rozplývá odraz starších SOILWORK. Zpestřením je i chvilkové emotivní zpomalení a melodický vokál v „Live To Die“.
Na závěr můžu konstatovat, že v případě svého nového přírůstku vsadili The End Records na pro ně lehce netypické stylové odvětví, ale jak už jsme u tohoto vydavatele zvyklí, rozhodně se nejedná o přehmat. Těším se na pokračování.
Metalcore přicházející od The End Records, už to samo o sobě upoutá. A při seznamování se s vlastní nahrávku asi spokojeně zamlaská nejeden fanoušek klasického thrashe i new school hardcoru. Barvitá hudba plná kytarových škubů, zvratů, řevu i melodií. Spokojenost je na místě.
7 / 10
Justin Wolfe
- vokál
Jeff Phillips
- kytara
Derek Ward
- kytara
Johnny Araya
- bysová kytara
Darryl Stephens
- bicí
1. Cold Victim
2. Without Warning
3. And Since Forgotten
4. Live To Die
5. Corpse You Up
6. Innocent Mind
7. Sliver
8. Consequence Unknown
9. Regret You Fear
In The Wake Of Separation (2005)
Vydáno: 2005
Vydavatel: The End Records
Stopáž: 36:22
Produkce: Morgan Russell
Studio: Vyner Road Studios a Metal Works Studios
Dost dobry debutovy album, ajked uz mozno znie zastaralo. Nemam nejake vacsie vyhrady. Naj. skladba: Corpse You Up
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.